Com molts de vosaltres ja sabeu, des de l'escola potenciem molt els hàbits i les rutines, sobretot a 3 anys, per això us deixem aquí algunes propostes per seguir-ho treballant des de casa.
1. BON DIA: podeu treballar aquesta rutina amb les següents
cançons, la primera la vam estar cantant tot el primer trimestre i actualment,
per canviar un poc, hem fet la segona (en ambdues tenim un ball que ja saben
fer, proposeu-los que us l’ensenyin, aviam que surt! ;)
Bon dia Damaris Gelabert
Bon dia babalaclub
Podeu treballar el bon dia demanant qui de la família encara dorm, qui és a
casa o qui ha tingut que anar a treballar. Per exemple: sa mamà que està
desperta? es papà està despert, és a casa?
També podeu jugar amb la fotografia de la classe i demanar qui ha quedat a
casa (ja que en aquests moments és el més indicat) per exemple, En Jaume que és
a casa? i així repassarem el noms dels companys/es i no perdrem un hàbit mentre
estem jugant amb ells.
Aquí teniu l'orla per si no trobeu la vostra:
2. ELS DIES DE LA SETMANA: podem crear el nostre propi calendari o anar a un que
tinguem a casa i fer creus als dies que passen. Treballarem els números, la
consciència del pas del temps i marcarem aquelles coses importants del mes, per
exemple si hi ha algun aniversari. Podeu fer-ho més dinàmic amb la següent
cançó:
Aquí teniu dos exemples de calendaris fets a casa:
3. BERENAR: a l'hora de
berenar és molt important la preparació prèvia, ens rentem les mans, preparem /
ajudem a preparar el nostre berenar, recollim després de berenar, ajudant així
a la família i reforçant uns hàbits i rutines. Qui vulgui pot posar les seves
nines i peluixos a berenar amb ells i així fer-ho més lúdic. Tenim una cançó
per cantar abans de berenar, aviam si us la saben ensenyar, us deixo la lletra:
4. JUGUEM: el joc és la peça
clau per a l'aprenentatge de l'infant. Per això el joc simbòlic és un dels jocs
que més ens ajudaran a adquirir conductes socials, a fomentar relacions entre
iguals, a desenvolupar el llenguatge oral, però també l'escrit i el matemàtic.
Per exemple si juguem a montar una paradeta/botiga podem utilitzar qualsevol
estri/objecte. Podem preparar els preus amb tarjetes, fent un dibuix i després
posant el "preu" (utiltizant els números que ja coneix o fent rodones
si encara no reconeix els números). A continuació us deixo un exemple.
Podem utilitzar llegums
com a substitut als diners i si volen comprar per exemple una poma, han de
pagar "2 cigrons" (tants com el número que hagueu posat vosaltres).
L'objectiu és treballar el llenguate oral i el matemàtic aprenent a relacionar
grafía-quantitat a l'hora d'anar a comprar a la nostra botigueta i sobretot
passar-s'ho molt bé!
5. UN POC DE
MOVIMENT: és important que tinguem temps per moure'ns, ballar, cantar
i riure una estona. Aquí us deixo un link on trobareu moltes coreografies
infantils per ballar el Just Dance. Feis clik aquí.
6. RELAXACIÓ:
els moments d'activitat són tant importants com els de relaxació. També necessitem temps per nosaltres i per tornar a connectar. Per això a l'aula després
del pati fem una petita relaxació. Ens estirem al terra, millor un lloc amb
prou espai, ens posem un coixí al cap, podem fer massatges, etc. Algunes de les
cançons que utilitzem són:
Massatges
de Damaris Gelabert (amb aquesta cançó tenim uns massatges pre-establerts
seguint el que diu la música, ells ja s'ho saben)
El núvol de la son de Damaris Gelabert
Música relaxant:
7. ACTIVITATS SETMANALS: podeu proposar-vos un dia a la setmana fer una cosa concreta.
Ja sigui un circuit, un pastís, enviar-me un video per a que el posi el blog,
etc. Na Victoria sap que cada divendres llevam un peu a s'àvia Corema i no
s'oblida de fer-ho. Aquí teniu un video que ens ha enviat per a mostrar-nos
quines cançons canten quan li lleven es peu. GRÀCIES VICTORIA!
Hola noemi, a na Marina li ha encantat sentir les cançons de Bon Dia, la segona fa un ball pero no sabem si és el de classe, podries grabar-te fent-lo tu i així podem saber com és:)
ResponEliminaHola Marina! jajaja, clar que sí, ho intento i us ho passo!
EliminaNoemí.